دانلود فایل های word پیشینه ومبانی نظری پژوهش حافظه

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن دانلود فایل های word پیشینه ومبانی نظری پژوهش حافظه :

دانلود فایل های word پیشینه ومبانی نظری پژوهش حافظه

حافظه حافظه گذرا یا کوتاه مدت حافظه توالی حافظه حسی حافظه بینایی : پیشینه تحقیق : تحقیقات خارجی تحقیقات داخل کشور منابع فارسی : منابع غیر فارسی : حافظه : حافظه چیست و چه ارتباطی با فرایند یادگیری دارد ؟ همه ماحافظه را یک پدیده می بینیم و در این مورد صحبت می کنیم که حافظه ما چه قدر ضعیف است یا حافظه دیگری چه قدر خوب است . در آموزش , حفظ کردن اطلاعات تمرینی ضعیف به حساب می آید . اگر حافظه را از این دید نگاه کنیم , آن گاه به نظر می رسد که حافظه واقعا برای شروع نحوه پردازش اطلاعات توسط مغز موضوع کوچکی است . با این وجد , اگر فکر کنیم که زندگی بدون حافظه چه شکلی دارد آن گاه درک ما تا حدودی فرق خواهد کرد . کسانی که حافظه خود را از دست داده اند , در اصل , بیشتر چیزی را که به هویت آنان شکل می دهد , از دست داده اند . آنچه مه مارا بی نظیر می کند و بالاتر از آن , این که تعیین می کند ما چه کسی خواهیم شد , توانایی ما برای کسب و ذخیره اطلاعات جدید است . مفاهیم , نظرات و احساسات جدید و در نهایت رفتار ما حاصل این توانایی ماست حافظه چیزی است که ما را قادر می سازد تا از طریق تجربه مطلب بیاموزیم ( پاتریشا ولف , 2001 ). در حقیقت , حافظه برای بقا ضروری است . ما انسان ها بدون قدرت یادگیری , ذخیره و یادآوری این که چگونه باید به خطرهای محیط جواب دهیم , کجا باید بدویم یا بجنگیم و حتی چگونه بدویم یا بجنگیم , شانس کمی برای زنده ماندن داریم . حالا که مساله این گونه روشن شد . از لحظ ظاهر , تفاوت کمی بین حافظه و یادگیری وجود دارد و این دو آن چنان با ظرافت به هم مرتبط هستند که مطالعه یکی مطالعه دیگری نیز خواهد شد . ( پاتریشا ولف , 2001 ) وقتی محرکی وارد شود , احساس و ادراک نیز بدنبال آن صورت می گیرد . در واقع ایندو فعالیت ملازم همدیگرند . حافظه آدمی وابسته به احساس ها و داده هایی است که قبلا از طرف وی دریافت وادراک شده اند و نیز توانایی ذخیره سازی و یادآوری تجربه هایی که پیش از این , بر اثر مداخله محرکی که در حال حاضر موجود نیست , احساس و ادراک شده اند . حافظه همان صور ذهنی و بازخوانی آنهاست که گاهی به ( منظر ذهن ) نیز تعبیر می شود . پیاژه ( 1968 ) حافظه را پدیده ای مربوط به رشد می داند که بر روی مراحل یادگیری حرکتی و ادراک آدمی بنا می شود . یک موسیقی دان , سالها پیش آهنگی تصنیف و اجرا کرده است واینک انگار که قطعه ای دل انگیز از آنرا ( می شنود ) یک آشپز اکنون که می خواهد لیمویی برای ترش کردن غذا به کار برد ,


لینک کمکی